Dieta w profilaktyce AMD,przepisy,badanie ostrości wzroku,pomiar ciśnienia wewnątrzgałkowego,badanie odcinka przedniego przy pomocy lampy szczelinowej typu Haag-Streit,badanie tylnego odcinka oka za pomocą soczewki Volk i wziernika Fisona oraz trójlustra Goldmanna,badanie wady wzroku (autorefraktometr i skiaskopia),dobór okularów,dobór soczewek kontaktowych,diagnostyka w zakresie schorzeń przedniego i tylnego odcinka gałki ocznej, ze szczególnym uwzględnieniem schorzeń siatkówki i nerwu wzrokowego,diagnostyka i leczenie choroby zezowej,SOCT,SOCT Jaskrowe,biometria,biometria optyczna,USG,PEŁNA DIAGNOSTYKA JASKRY,pomiar ciśnienia wewnątrzgałkowego,HRT III (badanie tarczy nerwu wzrokowego),badanie kąta przesączania (SOCT i trójlustro Goldmanna),pachymetria (SOCT),pole widzenia,pole niebiesko-żółte,czy jesteś w grupie ryzyka jaskry,jaskra,skiaskop,tablice snellena,autorefraktometr,tonometr,trójlustro goldmanna,soczewka volc,wziernik fisona,diagnostyka i leczenie suchego oka,soczewki kontaktowe,choroba zezowa,zez,synoptofor,linijki pryzmatyczne,bioptor,test muchy,test Langa,widzenie barw,tablice Ishihary,Optyczna koherentna tomografia,OCT Spektralne,SS-OCT,OCT Spektralne,choroby plamki,odwarstwienia siatkówki,dystrofie siatkówki,choroby pogranicza szklistkowo-siatkówkowego,zmiany w przebiegu cukrzycy i chorób naczyniowych,Jak wygląda i na czym polega badanie,definicja badania,ultrasonografia,Badanie USG B,badanie za pomocą ultradźwięków, tonometria impresyjna,tonometria aplanacyjna,tonometria bezdotykowa,tonometr Schiötza,tonometr aplanacyjny Goldmanna,Ciśnienie wewnątrzgałkowe,TRK-1P Topcon,tarcza nerwu wzrokowego,plamka żółta,Diagnostyka i monitorowanie jaskry,Badanie rogówki,Heidelberg Retinal Tomograph,dystrofia Fuchsa,jaskrowy obrzęk śródbłonka rogówki,dno oka,Perymetria,nieprawidłowy obraz dna oka,HFA II 745i polomierz komputerow,Humphrey Systems Carl Zeiss Groupy,Wskazania do badania,badanie,neuropatia jaskrowa,soczewki wieloogniskowe

Śródziemnomorska zupa z ziemniaków i kopru włoskiego

• ziemniaki – 500 g
• cebula – 1 szt.
• koper włoski – 500 g
• marchew – 200 g
• oliwa z oliwek – 3-4 łyżki
• cząber – 4-6 łodyg
• szałwia – 6 łodyg
• liść laurowy – 1 szt.
• bulion warzywny – 850 ml
• mała biała fasola w puszce – 800 g
• cytryna – 0,5 szt.
• sól
• pieprz

Ziemniaki obieramy i kroimy w kostkę. Cebulę kroimy w drobną kostkę. Koper włoski oczyszczamy, liście odkładamy na bok. Usuwamy głąby kopru, a bulwy kroimy w poprzek na cienkie paski. Marchew obieramy i kroimy na kawałki. Warzywa podsmażamy na 2 łyżkach gorącej oliwy przez 2-3 minuty. Cząber, 1 łodygę szałwii i liść laurowy związujemy nicią i dodajemy do warzyw wraz z gorącym bulionem. Doprowadzamy do wrzenia i gotujemy pod przykryciem przez 15 minut. Fasolę odcedzamy. Dodajemy do zupy i gotujemy razem przez 5-10 minut, aż będzie miękka. Zioła usuwamy, zupę doprawiamy do smaku solą, pieprzem i odrobiną soku wyciśniętego z cytryny.

ZOBACZ INNE PRZEPISY

Filet z pstrąga z porem i tymiankiem

Sałatka grecka z oliwkami

Pasta z makreli i awokado