Nawracająca erozja

NAWRACAJĄCA

Erozja

Nawracająca erozja powstaje na skutek uszkodzenia nabłonka rogówki (uraz paznokciem, szczoteczką podczas malowania rzęs itp.). Objawia się ostrym bólem, łzawieniem, uczuciem ciała obcego – symptomy te występują najczęściej rano, w momencie otwierania oczu lub w nocy. W czasie snu zamknięte powieki przylegają ściśle do powierzchni rogówki i podczas ich otwierania dochodzi do oderwania nowo powstałego nabłonka rogówki. Takie oderwanie nabłonka rogówki może powstać również – między innymi – podczas pocierania zamkniętych powiek, podczas demakijażu oczu lub w przypadku stanu zapalnego oka.

Pamiętaj !

Nie ma skutecznej, takiej, która doprowadzi do natychmiastowego i trwałego wyleczenia, metody leczenia nawracającej erozji.

Pamiętaj !

• Nie pocieraj zamkniętych powiek podczas mycia, demakijażu, gdy czujesz jakikolwiek dyskomfort oczu (uczucie piasku w oczach, swędzenie, pieczenie itp.).
  • Nie przebywaj w pomieszczeniach zadymionych, o małej wilgotności powietrza, zanieczyszczonych (np. w kuchni podczas krojenia cebuli czy w czasie, gdy znajdują się w niej przypalone potrawy itp.).
  • Na basenie zawsze pływaj w okularach pływackich.
  • Jeżeli poczujesz jakiekolwiek dolegliwości, natychmiast zastosuj sztuczne łzy (bez konserwantów, a w początkowym okresie – w postaci żelu).
  • Jeżeli ból nie ustępuje, zgłoś się do lekarza okulisty, który oceni, czy stan nawracającej erozji nie został powikłany przez stan zapalny i czy nie ma konieczności podania dodatkowych leków.

Tylko takie postępowanie ma szansę spowodować trwałą remisję i brak dokuczliwych objawów bólowych.