Przygotowanie do wizyty,Jak przygotować się do wizyty,Przygotowanie do operacji,Jak przygotować się do operacji,dokumenty,Wymagane dokumenty do zabiegu operacyjnego,Zalecenia dla pacjentów po przebytej operacji,ZALECENIA DLA PACJENTÓW PO OPERACJI ZAĆMY,po operacji zaćmy,Ochrona oczu podczas pracy przy komputerze,osoby słabowidzące,Jak poprawić komfort życia osób słabowidzących, prawidłowe stosowanie kropli do oczu, Jak stosować krople do oczu,Co zrobić, by uniknąć rozprzestrzeniania się infekcji,Materiały do pobrania,przygotowanie do wizyty,obrzęki powiek,obrzek powiek,jak radzić sobie z obrzękiem powiek,obrzęk powiek

Co zrobić, by uniknąć rozprzestrzeniania się infekcji.

Aby uniknąć rozprzestrzeniania się infekcji stosuj się do poniższych zasad:

nie dotykaj i nie pocieraj zainfekowanych oczu
jeśli w oku pojawia się wydzielina, zmywaj ją, używając płatków kosmetycznych lub papierowych ręczników; zawsze zaczynaj mycie od oka zdrowego, a następnie wyrzuć zużyte płatki lub ręczniki i dokładnie umyj ręce mydłem i ciepłą wodą
swoją pościel i ręczniki wypierz w gorącej wodzie z użyciem detergentu
nie maluj się; wyrzuć tusz, którym malowałaś się tuż przed infekcją
nie pożyczaj nikomu i od nikogo kosmetyków i akcesoriów do makijażu
nie pożyczaj nikomu kropli, których używasz
nigdy nie noś cudzych soczewek kontaktowych
zamiast soczewek kontaktowych noś okulary; wyrzuć soczewki, które nosiłaś/nosiłeś w chwili, gdy pojawiło się zapalenie
nie używaj przedmiotów wspólnego użytku, takich jak – między innymi – wspólne ręczniki, szklanki
myj ręce za każdym razem, kiedy zaaplikujesz sobie bądź dziecku krople lub maść
dziecko nie powinno chodzić do szkoły i przedszkola dopóki zapalenie nie ustąpi