Dr Edyta Pel-Przybyszewska, Specjalista chorób oczu. Życiorys, Prezentacje zjazdowe, Publikacje. Gabinet Okulistyczny N&M, Łódź, ul. Rojna 63.

badanie ostrości wzroku,pomiar ciśnienia wewnątrzgałkowego,badanie odcinka przedniego przy pomocy lampy szczelinowej typu Haag-Streit,badanie tylnego odcinka oka za pomocą soczewki Volk i wziernika Fisona oraz trójlustra Goldmanna,badanie wady wzroku (autorefraktometr i skiaskopia),dobór okularów,dobór soczewek kontaktowych,diagnostyka w zakresie schorzeń przedniego i tylnego odcinka gałki ocznej, ze szczególnym uwzględnieniem schorzeń siatkówki i nerwu wzrokowego,diagnostyka i leczenie choroby zezowej,SOCT,SOCT Jaskrowe,biometria,biometria optyczna,USG,PEŁNA DIAGNOSTYKA JASKRY,pomiar ciśnienia wewnątrzgałkowego,HRT III (badanie tarczy nerwu wzrokowego),badanie kąta przesączania (SOCT i trójlustro Goldmanna),pachymetria (SOCT),pole widzenia,pole niebiesko-żółte,czy jesteś w grupie ryzyka jaskry,jaskra,skiaskop,tablice snellena,autorefraktometr,tonometr,trójlustro goldmanna,soczewka volc,wziernik fisona, soczewki kontaktowe, choroba zezowa,zez,synoptofor,linijki pryzmatyczne,bioptor,test muchy,test Langa,widzenie barw,tablice Ishihary,Optyczna koherentna tomografia,OCT Spektralne,SS-OCT,OCT Spektralne,choroby plamki,odwarstwienia siatkówki,dystrofie siatkówki,choroby pogranicza szklistkowo-siatkówkowego,zmiany w przebiegu cukrzycy i chorób naczyniowych,Jak wygląda i na czym polega badanie,definicja badania,ultrasonografia,Badanie USG B,badanie za pomocą ultradźwięków, tonometria impresyjna,tonometria aplanacyjna,tonometria bezdotykowa,tonometr Schiötza,tonometr aplanacyjny Goldmanna,Ciśnienie wewnątrzgałkowe,TRK-1P Topcon,tarcza nerwu wzrokowego,plamka żółta,Diagnostyka i monitorowanie jaskry,Badanie rogówki,Heidelberg Retinal Tomograph,dystrofia Fuchsa,jaskrowy obrzęk śródbłonka rogówki,dno oka,Perymetria,nieprawidłowy obraz dna oka,HFA II 745i polomierz komputerow,Humphrey Systems Carl Zeiss Groupy,Wskazania do badania,badanie,neuropatia jaskrowa

dr n. med. Edyta Pel-Przybyszewska

Dr n. med. Edyta Pel-Przybyszewska

Ż Y C I O R Y S

Dr n. med. Edyta Pel-Przybyszewska jest absolwentką Wydziału Lekarskiego Akademii Medycznej w Łodzi.
W  1998 uzyskała tytuł specjalisty I stopnia w dziedzinie okulistyki , a w 2001 r zdała egzamin z wyróżnieniem uzyskując tytuł specjalisty chorób oczu.
W 2004 r obroniła pracę doktorską pt.”Ocena wyników operacyjnego leczenia otworów plamki siatkówki oka”.

Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując przez wiele lat na Oddziale Okulistyki w Szpitalu im. dr K. Jonschera w Łodzi (1996-2017) .
Obecnie związana jest zawodowo z Kliniką Okulistyczną „Jasne Błonia” i gabinetem okulistycznym N&M. Pracuje również w Szpitalu Okulistycznym Salve.

W praktyce codziennej zajmuje się głównie pacjentami z zaćmą, jaskrą, wadami wzroku, problemem suchego oka, łzawieniem, chorobami powiek, rogówki i spojówek oraz chorobami plamki, retinopatią cukrzycową.
W pracy wykazuje się rzetelnością i indywidualnym podejściem do pacjenta, w diagnostyce posiłkuje się m.in. badaniami SOCT, angiografii fluoresceinowej, USG gałki ocznej.

Ma bogate doświadczenie w chirurgii zaćmy. Wykonała kilka tysięcy zabiegów metodą fakoemulsyfikacji oraz techniką ECCE.
Zajmuje się również chirurgią jaskry.

Wykonuje zabiegi laserokoagulacji siatkówki (ogniskowa, panfotokoagulacja (PRP)) oraz laseroterapii laserem YAG w zaćmie wtórnej i jaskrze.

Pogłębia swoją wiedzę zawodową uczestnicząc w kursach i zjazdach zarówno krajowych jak i zagranicznych (ostatnio : The 36th Congress of the European Society of Cataract and Refractive Surgeons (ESCRS) 22-26 September 2018 Vienna, Austria , 18th EVRS Meeting, European VitreoRetinal Society, Praque, 30.08-2.09,2018)

Jest członkiem Europejskiego Polskiego Towarzystwa Okulistycznego (PTO), Stowarzyszenia Szklisto-Siatkówkowego (EVRS).
Ma doświadczenie dydaktyczne, wykształciła kilku specjalizantów w dziedzinie okulistyki.