badanie ostrości wzroku,pomiar ciśnienia wewnątrzgałkowego,badanie odcinka przedniego przy pomocy lampy szczelinowej typu Haag-Streit,badanie tylnego odcinka oka za pomocą soczewki Volk i wziernika Fisona oraz trójlustra Goldmanna,badanie wady wzroku (autorefraktometr i skiaskopia),dobór okularów,dobór soczewek kontaktowych,diagnostyka w zakresie schorzeń przedniego i tylnego odcinka gałki ocznej, ze szczególnym uwzględnieniem schorzeń siatkówki i nerwu wzrokowego,diagnostyka i leczenie choroby zezowej,SOCT,SOCT Jaskrowe,biometria,biometria optyczna,USG,PEŁNA DIAGNOSTYKA JASKRY,pomiar ciśnienia wewnątrzgałkowego,HRT III (badanie tarczy nerwu wzrokowego),badanie kąta przesączania (SOCT i trójlustro Goldmanna),pachymetria (SOCT),pole widzenia,pole niebiesko-żółte,czy jesteś w grupie ryzyka jaskry,jaskra,skiaskop,tablice snellena,autorefraktometr,tonometr,trójlustro goldmanna,soczewka volc,wziernik fisona, soczewki kontaktowe, choroba zezowa,synoptofor,linijki pryzmatyczne,bioptor,test muchy,test Langa,widzenie barw,tablice Ishihary,Optyczna koherentna tomografia,OCT Spektralne,SS-OCT,OCT Spektralne,choroby plamki,odwarstwienia siatkówki,dystrofie siatkówki,choroby pogranicza szklistkowo-siatkówkowego,zmiany w przebiegu cukrzycy i chorób naczyniowych,Jak wygląda i na czym polega badanie,definicja badania,ultrasonografia,Badanie USG B,badanie za pomocą ultradźwięków, tonometria impresyjna,tonometria aplanacyjna,tonometria bezdotykowa,tonometr Schiötza,tonometr aplanacyjny Goldmanna,Ciśnienie wewnątrzgałkowe,TRK-1P Topcon,tarcza nerwu wzrokowego,plamka żółta,Diagnostyka i monitorowanie jaskry,Badanie rogówki,Heidelberg Retinal Tomograph,dystrofia Fuchsa,jaskrowy obrzęk śródbłonka rogówki,dno oka,Perymetria,nieprawidłowy obraz dna oka,HFA II 745i polomierz komputerow,Humphrey Systems Carl Zeiss Groupy,Wskazania do badania,badanie,neuropatia jaskrowa,optic pit

DOŁEK ROZWOJOWY NERWU WZROKOWEGO

Dołek rozwojowy (optic pit) jest wadą wrodzoną nerwu wzrokowego. Patogeneza zmian chorobowych w dołku rozwojowym ze względu na rzadkość występowania tego schorzenia nie jest do końca wyjaśniona. Wydaje się, że przyczyną zmian chorobowych jest wnikanie płynu (jego pochodzenie jest nieznane) przez dołek rozwojowy do siatkówki w okolicy plamkowej.

Dolek rozwojowy tarczy nerwu wzrokowego SS-OCT

Prowadzi to u części chorych do odwarstwienia siatkówki (ograniczonego do obszaru plamki) zwanego makulopatią. Leczenie makulopatii w przebiegu dołka rozwojowego tarczy nerwu nie jest jednoznacznie ustalone.

W literaturze przedmiotu opisywano sukcesy lecznicze po zastosowaniu laseroterapii lub wstrzyknięciu do oka gazu. Metaanaliza wielu dostępnych danych sugeruje, że najlepsze wyniki można uzyskać za pomocą witrektomii. Jednak wciąż nie wiadomo, które elementy operacji odgrywają największą rolę.

Zobacz film: Optic pit maculopathy diagnosis with spectral OCT and its implications for treatment.

1-optic-pit

3-optic-pit

2-optic-pit

4-optic-pit

W naszej klinice stosujemy witrektomię. Odłączamy błonę graniczną tylną ciała szklistego, wypreparowując ją tak, aby móc odwrócić ją i położyć na powierzchni dołka rozwojowego. Następnie wykonujemy laserokoagulację siatkówki skroniowo od tarczy nerwu wzrokowego. Zabieg kończy wypełnienie oka powietrzem, w czasie którego staramy się położyć błonę graniczną tylną na powierzchni dołka rozwojowego. Wyleczenie siatkówki zwykle następuje po wielu miesiącach, czasem trwa prawie rok.  Nasze wyniki przedstawialiśmy na Zjazdach EVRS i ASRS. Zobacz nasz udział w kongresach.

Gabinet Okulistyczny N&M operacje okulistyczne

Badania i zabiegi wykonywane są w Klinice Okulistycznej „Jasne Błonia” Sp. z o.o. www.jasneblonia.pl
Łódź, ul. Rojna 90, tel.: 42 611 04 04